Zápis stavby do katastru nemovitostí
Pro zápis dokončené budovy do katastru nemovitostí je třeba předložit katastrálnímu úřadu:
- geometrický plán pro vyznačení budovy
- listina dokládající způsob využití stavby (vydává příslušný stavební úřad)
- doklad o přidělení čísla popisného nebo evidenčního (vydává obecní, městský úřad)
- ohlášení nové stavby k zápisu do katastru nemovitostí
Pro zápis rozestavěné budovy do katastru nemovitostí je třeba předložit katastrálnímu úřadu:
- ohlášení rozestavěné budovy k zápisu do katastru nemovitostí
- geometrický plán pro vyznačení budovy
- listina dokládající souhlas stavebního úřadu s provedením budovy
- čestné prohlášení o vlastnictví rozestavěné budovy s ověřeným podpisem (u notáře, na matrice)
Tiskopisy ke stažení naleznete zde.
Všechny dokumenty se předkládají v originále, případně v ověřené kopii. Po zápisu do katastru nemovitostí se dokumenty nevrací!!!
Zápis rozdělení pozemku
Geometrický plán pro rozdělení pozemku slouží většinou jako podklad pro sepsání smlouvy (kupní, darovací) pro převod části pozemku
na jiného vlastníka. K dělení – scelování pozemků je třeba souhlasu příslušného stavebního úřadu. > žádost
Zápis věcného břemene
Geometrický plán pro zřízení věcného břemene slouží jako podklad pro sepsání smlouvy o zřízení věcného břemene na části pozemku, např. uložení inženýrských sítí, právo průchodu, průjezdu přes pozemek jiného vlastníka. K zápisu věcného břemene do katastru nemovitostí je nutný vklad do katastru nemovitostí.
Vytyčení vlastnické hranice
Při vytyčení vlastnické hranice se zobrazí hranice parcely v terénu. K předání vytyčené hranice se přizvou vlastníci sousedních pozemků a jsou
v terénu seznámeni s průběhem vytyčované hranice. Vytyčením hranice se nezakládá ani nemění vlastnické právo k nemovitostem.
Odkaz na Český úřad zeměměřický a katastrální